Köpvillkor

Köp-  och leveransvillkor

En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress du angivit vid beställningen. Kontrollera att du anger rätt e-postadress. Om du inte får en bekräftelse kan adressen vara felaktig. Kontakta oss i sådana fall.
Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag kontakta oss omedelbart.

Priser

Priser uppdateras löpande. Du betalar givetvis priset som gällde vid beställning. Alla priser är i svenska kronor inkl. moms.

Moms

Alla priser anges inkl. svensk moms, för närvarande 25 %.

Betalningssätt

Du betalar snabbt och säkert dina produkter med Klarna checkout.

Faktura (företag/organisationer). För faktura gäller betalningsvillkor på 30 dagar netto med dröjsmålsränta på 21 %.

För utlandsbeställningar

För våra kunder utanför Sverige tillämpar vi kortbetalning. Så snart inbetalningen är registrerad skickar vi varorna billigast möjligt, som paket eller brev beroende på vikt och volym.

Vid beställning utanför EU, betalas ingen moms vid inköpet. Momsen dras av vid beställningen. Klicka ur rutan "inkl. moms" på startsidan så visas det aktuella priset.  Eventuell tullavgift betalas till resp. land.  För mer info om resp. lands tullregler kontakta tullverket.

Personuppgifter

Alla personuppgifter du lämnar till oss är endast till för vår kundrelation. Vill du göra någon ändring av uppgifterna, få dina kunduppgifter spärrade för direktreklam eller bli borttagen ur registret, gör du det enkelt genom att sända ett mail till info@kamcaredesign.se

Frakt i Sverige

All leverans inom Sverige är fraktfritt.

Frakt utanför Sverige betalas av kunden.

Fraktkostnad utanför Sverige är 150:-.

Leveranstider

Vår ambition är att beställningen skall vara dig tillhanda så snart som möjligt från det att beställningen är gjord.  Beställningen skickas inom 2-4 arbetsdagar. Vi reserverar oss för slutförsäljningar och eventuella leveransförseningar. Vid förseningar meddelas kunden alltid så snart som möjligt.

Leveranssätt

KAM Care Design anlitar Postnord. Paket ska avhämtas inom 14 dagar och därefter returneras paketen. För paket som inte blivit hämtade debiteras en avgift på 300 kronor för kostnaderna som expedieringen (frakt, returbehandling och packning) orsakat. Företaget  kan inte påverka vilket utlämningsställe paketen levereras till (närmaste utlämningsställe).

Reklamation

KAM Care Design tillämpar Konsumentköplagen vid reklamationer. Företaget åtar sig att byta ut felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad. Lös inte ut paket med synliga fel. Dolda fel skall anmälas till oss inom 3 arbetsdagar från det att varan mottagits.

Öppet köp/Returrätt

På samtliga varor gäller full returrätt inom 14 dagar efter mottagandet, förutsatt att varan returneras i oskadad originalförpackning. När en vara returneras får du som kund bekosta returfrakten. Varor som återsänds mot postförskott eller efterkrav löses inte av KAM Care Design.

Skadade leveranser

Kontrollera paketen på utlämningsstället. Upptäcks transportskador innan paketet öppnats ska anmälan göras direkt till Posten/DHL som tar hand om alla formaliteter. Om du öppnat paketet och upptäcker skada ska du kontakta oss så snart som möjligt.

Returadress

KAM Care Design, Nya Valsätravägen 30, S-756 46 Uppsala